La biserică

Astăzi mi-am însoţit consoarta la biserică. Biserică ortodoxă, ridicată pe vremea comuniştilor, situată între un cartier de blocuri şi un cartier de case (cartier locuit, la origine, de colonişti maghiari). Ca de obicei, biserica era arhiplină. Câteva constatări:
– intrare penibilă în curtea bisericii printre cele două şiruri de cerşetori
– femeile, cu excepţia câtorva, nu respectă reglementările bisericii în ceea ce priveşte ţinuta vestimentară; 90% dintre acestea nu au capul acoperit; nu mai vorbesc de cele care vin la biserică îmbrăcate ca pentru ştrand.
– astăzi s-au colectat donaţii pentru copii din Valea Plopului; îmbucurător aspectul că cca. 70-80% dintre cei care ieşeau din biserică donau; puţini, cca. 10% sume mai mici de 5 lei; marea majoritate, sume mai mari de 5 lei, în general 10 lei; câţiva chiar câte 50 de lei; puţini lăsau ceva mărunţiş în mâinile întinse ale cerşetorilor; sunt semne că societatea românească asimilează aspecte pozitive de la civilizaţia occidentală.
Când, doamne, ne vom trezi cu toţii?

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, Economie, Social, Timişoara și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la La biserică

  1. Octavian Radu spune:

    Dar stiti cat de mult castiga un popa? Mama…cati bani ia din nunti, botezuri, inmormantari, acatiste, spovedanie, etc…

    Eu de loc sunt din Pitesti. Si am fost recent la manastirea Cotmeana(una dintre cele mai vechi din tara, construita un pic inainte de Mircea cel Batran).
    Pe cuvantul meu de onoare…in viata mea nu am mai vazut o vila atat de grandioasa precum cea a preotului de acolo…

Lasă un răspuns

