Scrisori din America. O acțiune COMCAST.

Îmi aduc aminte, de pe vremea când eram colecționar de timbre, că Aprilie era decretată „Luna pădurii” , seria de timbre care comemora evenimentul prezenta voluntari care, cu mic cu mare, inclusiv pionieri, ajutau pădurea să crească sau să se mențină verde, plantând copaci.
Atunci în România n-am apucat la nici o acțiune din asta patriotică, chiar în sensul bun al cuvântului, pentru că rândul mi-a venit abia aici și acum, pe pământ american.
Aici nu-i zice „Luna pădurii” dar acțiunea se aseamănă. O Companie serioasă și prosperă numită COMCAST, care de fapt se ocupă în principal cu telecomunicațiile, și-a invitat angajații să răspundă prezent la o provocare de ajutorare a naturii. Am aflat mai târziu că firma face asta de 11 ani.
Cu mic, cu mare, chiar mame cu copii în cărucior, au zis răspicat YES. Adunarea la ora 9,00 la terenul de tenis de lângă Lake Whalon. Înainte de startul acțiunii suntem invitați la o cafea și cake-uri ca să nu fim pe inima goală.
Terenul în coastă care ne aștepta la vreo doi km. distanță a fost igienizat prin incendiere. Începem să plantăm patru soiuri de plante de pădure pe care n-am reușit să le identific. Una din echipe seamănă semințe iar alta plantează.
Un oficial de la Park District, un fel de serviciu specializat al Primăriei ne ajută, cu un sfredel  mecanic șmecher, la săpatul gropilor. Copiilor le place jocul și ăsta-i lucrul cel mai important. La anu precis ei vor fi cei care vor vrea la împădurire și vor împinge COMCASTU de la spate.
Cele 500 de plante s-au terminat în două ore. Ne-ntoarcem de unde-am plecat. COMCASTUL ne recompensează cu mâncare și prăjituri, băuturi răcoritoare la discreție. Ăstora de la COMCAST le dă mâna că-s barosani și și-au și făcut reclamă cu ocazia asta. În trecere prin pădure descopăr câteva flori de care nu știam. Am noroc că-s numai bune la colecția mea de poze destinată florilor. Până la anu n-am decât să aștept COMCASTU și Luna pădurii că doar n-o să lăsăm să se ofilescă Planeta !!!
Îmi trece prin minte un loc minunat din apropiere, în Lisle, care se cheamă MORTON ARBORETUM, o oază cu sute de copaci și mii de flori al cărui tată spiritual este Joy Morton, un magnat milionar care a făcut bani cu sarea de bucătărie.
Motto-ul familiei Morton era simplu : “Plantează un copac”.

Naperville , Aprilie 2012
Tiberiu Marcovici

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în America, Natură, Social și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

