Plante din flora spontană în grădina mea – clocoţel, cocoşcan

Clocoţel sau dosnica vânătă sau cocoşcan (Clematis integrifolia) este o plantă perenă ierboasă din flora spontană, răspândită în estul Europei şi în Asia.
Este întâlnită, sub formă de tufe, în fâneţe, în lunci, la marginea pădurilor. Reprezintă, pentru genul Clematis ceea ce este măceşul pentru trandafir.
Este o planta cu tulpini si ramificatii lemnificate, cu frunzele opuse, simple, întregi, sesile, oval-lanceolate, putin lucioase şi florile solitare, lung pedunculate, mov- albastre, violete sau indigo, în formă de clopot, cu 4 petale albastre, câteodată puţin alungite.
Înfloreşte din mai, toată vara, până la începutul toamnei. Tufele sunt deosebit de decorative şi necesită îngrijiri minime. Rezistă la secetă.


Seminţele, sub formă de pufi, sunt şi acestea decorative, mai ales păstrate ca plante uscate. În acest scop tulpinile se taie, imediat după fructificare, se legată în buchete şi se atârnă la umbră, cu pufii în jos.
Preferă un sol fertil, argilos. Necesită multă lumină. Cultivată în zone umbroase sau înghesuită între alte plante, se lungeşte foarte mult, cade la pământ, pierzându-şi, astfel, efectul decorativ. Necesită, în general, sprijinirea cu un tutor, care se înfige în mijlocul tufei. Aceasta se leagă, în jurul tutorului, nu prea strâns, cu o sfoară.


Se poate înmulţi prin despărţirea tufelor. Toamna târziu, după uscare, tulpinile se taie cu foarfeca de vie, la 1 – 3 cm de la sol. Primăvara vor creşte noi tulpini.

Varietăţi deosebite de clocoţei comercializate în Marea Britanie

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Natură și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Plante din flora spontană în grădina mea – clocoţel, cocoşcan

  1. Mihaela spune:

    Cum pot sa cumpar si eu ceai din dosnica vanata?
    Sau chiar planta!
    NR meu de tel este :0726882966
    Rosu Mihaela
    Braila

  2. nelucraciun spune:

    Putem incerca cu cateva seminte, dar eu niciodata nu am vazut vreun fir de clocotel care sa fi rasarit din seminte cazute. Si am 3 tufe in gradina. Am adus plante, cu tot cu pamant din fanete si le-am plantat.

    • daiana spune:

      as dorii sa cumpar si eu ceai de dosnica vanata , nr meu de telefon este 0725763784

      • nelucraciun spune:

        Din pacate nu am ceai de clocotel. Daca doriti pot recolta seminte. Nu am semanat niciodata seminte de clocotel, am plantat doua tufe aduse din camp, o a treia nu stiu de unde a aparut, tufele s-au indesit de la an la an, acum sunt pline de seminte dar sunt batrane, nu cred ca mai sunt bune de ceai.
        Dar la ce e bun acest ceai si care parti ale plantei se recolteaza si cand?

  3. daiana spune:

    buna seara, puteti sa-mi trimiteti planta frunze si floare si daca e uscata este buna, eu tot o fierb , este foarte buna pentru probleme ginecologige, nu conteaza cand este recoltata e buna si daca planta este batrana, v-as ruga daca puteti sa-mi trimiteti crengute cu funze si floare nu are nimic daca este batrana sau uscata ,imi trimiteti prin posta si la ridicarea coletului va trimit banii, sau stabilim la telefon v-am lasat un numar mai sus, multumesc frumos

    • nelucraciun spune:

      Planta nu mai are flori, doar seminte. Si alea cred ca se vor scutura (planta trebuie uscata mai intai, altfel mucegaieste la transport).

      • daiana spune:

        e bine si fara fori, nu are nimic, acum cativa ani am mai facut rost si fara a fi uscata, v-as ruga sa imi trimiteti, sa ma contactati telefonic ( macar un bip si va sun eu) sa stabilim

      • daiana spune:

        deci , imi puteti trimite aceasta planta sau nu, daca sunteti din judetul timis este si mai bine pot sa vin sa o iau personal, dar va rog spuneti-mi daca imi dati sau nu, multumesc frumos

  4. Dani spune:

    Splendida ! Habar n-aveam, ca in Banat creste minunea asta !

    • nelucraciun spune:

      Creste, prin fanete, pe la marginea canalelor, prin cimitirele satelor de campie…de ani de zile creste si in gradina mea. Sunt frumoase si plantele alohtone, dar este pacat ca au luat locul, in gradini, in totalitate, celor din flora spontana locala.

  5. mirela spune:

    dar in plafar nu se gaseste?

  6. Gloria Duarte spune:

    cred ca se numeste clopotelul sarpelui

  7. Ramonika spune:

    Buna ziua, mai aveti planta??
    0727258256

Lasă un răspuns

