Dovlecei pentru spaghetti

Există, pe internet, fel de fel de reţete de preparare a spaghetelor tăiate din dovlecei sau chiar din castraveţi. S-au creat chiar şi aparate speciale pentru obţinerea unor feliuţe de dovlecel de forma spaghetelor.
Iată, însă, că există dovlecei care produc singuri spaghete, fără a mai fi trecuţi prin maşini.
Astă primăvară am cumpărat un pliculeţ de seminţe de dovlecei obişnuiţi şi unul de dovlecei pentru spaghete. I-am semănat în capătul grădinii mele de la ţară, în umbra prunilor. Din cei obişnuiţi am consumat toată vara, cei pentru spaghete dădeau câteva firicele, amestecate cu seminţele, din ceea ce puteau fi considerate, cu indulgenţă, spaghete. În rest pulpă de dovleac obişnuit, compactă.
Iată dar că, în urma unor căutări prin jungla internetului, am aflat secretul: pentru obţinerea spaghetelor dovleceii trebuie copţi, mai întâi, în cuptor. Zis şi făcut.
Am copt un dovlecel în cuptorul cu gaz, cca. o oră. Cam pe la jumătatea intervalului l-am întors. Odată încheiată operaţia aceasta, l-am lăsat să se răcească puţin, astfel încât să pot pune mâna pe el.
L-am tăiat în două, apoi am scos cu o lingură, seminţele împreună cu ţesutul adiacent, de forma unor spaghete.

Mi-au rămas două emisfere, coaja şi pulpa dovlecelului. Pulpa părea una obişnuită, compactă, ca la orice dovleac. Urmând sfaturile citite pe internet, am luat o furculiţă şi, cu ajutorul acesteia am început să scormonesc şi să disloc ţesut din pulpă. Minune! Pulpa se transforma, instantaneu, în spaghete. Am obţinut o farfurie cu vârf:

Doar din zona de pulpă de către codiţă nu am putut scoate tăieţei. Am fotografiat şi cele două coji. Dacă insistam, le curăţam complet. Dar nu am vrut să amestec spaghetele cu coajă de dovleac arsă.

Primul impuls a fost să le gust aşa, nepreparate, fără nici un adaos, nici măcar sare. Au un gust foarte bun, uşor dulceag. Dovleac obişnuit.
Am ras nişte telemea peste două linguri de spaghete calde. Le-am mâncat cu plăcere.
Pe internet se găsesc diferite reţete de preparare. De exemplu aici, primul site despre spaghetele din dovlecei peste care am dat.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Foto, Fotografie, Grădină, Natură și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Dovlecei pentru spaghetti

  1. anda spune:

    Se curata dovlecelul de coaja si de seminte ,se pune la fiert in apa cu sare cam10-15 min ,se scurge apa,se la si el la scurs se face o maioneza,asa… vreo 5 linguri,se da dovlecelul pe razatoare ,si se rade si o ceapa rosie mai micuta,sare, o ling de smantana si POFTA BUNA!!

  2. alqaida1 spune:

    asi dori si eu cateva seminte , va pot oferi chiar si la schimb alte seminte ?

  3. Victoria spune:

    neaparat trebuie sa imi iau si eu din astea😛

  4. SB spune:

    De unde ati luat semintele initiale?

  5. SB spune:

    Din pacate la mine nu e loc de soiuri taratoare, gradina mea nu e foarte mare. Insa pe viitor cand ma voi muta undeva la sat, voi creste si dovleci taratori.

Lasă un răspuns

