UE încurajând specula la români

Începând cu data de 1 septembrie 2012 a intrat în vigoare directiva europeană care interzice, pe teritoriul Uniunii Europene, becurile cu incandescenţă. Desigur, o măsură pozitivă, luată pentru economisirea energiei şi, implicit, pentru reducerea emisiilor de bioxid de carbon.
S-a încheiat, astfel, perioada de tranziţie începută în luna septembrie 2009, perioadă în care au fost retrase, pe rând, de la comercializare, becurile cu incandescenţă cu o putere de peste 100 de waţi, apoi şi cele de peste 75 şi respectiv 60 de waţi.
Mă gândeam să-mi cumpăr câteva becuri, să-mi ajungă o vreme. Este adevărat că am cam întins-o, îmi ziceam că până se termină stocurile mai curge ceva apă pe Bega. Şi iată că, duminică, făcându-mi eu cumpărăturile săptămânale la un supermarket, am constatat, cu surprindere, că acest sortiment a dispărut complet din rafturi
Întâmplarea face că, după incursiunea la supermarket, am trecut şi prin piaţă, după oarece fructe şi legume. Iar aici, ce să vezi?
Desigur, becuri la discreţie. De 75 şi de 40 W. Cu 1,5 lei bucata. Fără încercare.
Întâmplarea mi-a răscolit amintirile. De prin vremuri de mult trecute când oamenii de rând nu puteau cumpăra mai toate cele de trebuinţă decât de sub pult sau de la speculanţi, în amândouă cazurile la suprapreţ.
Ghici cine e de vină: Ponta sau Băsescu?

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Economie, politică, Social, Timişoara și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

