Legume puţin cultivate. Kale.

Legumă din familia vărzoaselor, Kale are un conţinut bogat în calciu, potasiu, fosfor şi alte minerale, precum şi în vitamine. Este săracă în calorii.
Se cultivă primăvara devreme sau toamna. Nu rezistă la temperaturi peste 27 de grade C, în schimb temperaturile scăzute, chiar până la – 6 grade C nu o deranjează foarte tare. Poate fi cultivată la umbră.
Se recoltează frunzele care, pentru comercializare, se leagă în buchete.

Fotografie de Joi pe Flickr

Se seamănă direct în sol sau în răsadniţă. Se poate recolta la 75-80 de zile de la semănare sau la 55-60 de zile de la răsădire.

Fotografie de rubyfenn pe Flickr

Poate fi cultivată, cu succes, pe balcon, în jardiniere.
Există chiar şi unele varietăţi decorative, colorate verde-violet, comestibile şi acestea.

Fotografie de kJw314 pe Flickr

Fotografiile care ilustrează articolul au fost publicate de autorii lor sub licenţă Creative Commons.
Alte legume mai puţin cultivate

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Legume puţin cultivate. Kale.

  1. anda spune:

    Am luat acum 3-4 ani un plic cu seminte de varza[ii spunea decorativa] si a fost o splendoare pe care nu m-am indurat s-o tai si s-o pun la masa sub diferite forme. A rezistat toata iarna pe zapada cu niste culori minunate[roz,galben -unt si verde inchis] si primavara a inceput sa faca tije cu flori si mi-a facut seminte.Dar urmasele lor n-au fost de calitate.Erau asa niste …nereusite..Am mai incercat iar cu seminte din comert , dar nu au mai fost nici la fel de dantelate ,nici la fel de colorate.Erau mai sterse,mai desirate,mai comune…Solul a fost la fel ingrasat,apa aceiasi.

    • nelucraciun spune:

      Majoritatea semintelor din comert sunt hibrizi. Acestia sunt obtinuti artificial, din doua soiuri, unul mama si unul tata. Rezulta o planta avand unele caracteristici superioare, care poate face chiar si seminte. Dar produsul acestor seminte nu este ca parintii. Este ceva aiurea. Pentru amatori se recomanda doar recoltarea si semanarea de seminte de soiuri care nu sunt hibrizi.

  2. Lucian Sava spune:

    Buna, imi poti spune, te rog, daca stii, de unde pot cumpara legume kale in/langa Timisoara?
    multumesc

  3. Ana Patru spune:

    va pot trimite ceva seminte de Kale, am 2 soiuri si vad ca le merge deopotriva de bine si in gradina si pe balcon la bloc.

    • nelucraciun spune:

      Multumesc! V-am scris email.

    • Ana Patru – ce bine ca te-am gasit! Sper sa-mi gasesti mesajul si sa mai ai ceva seminte de kale
      Pot sa ofer la schimb o multime de plante si seminte
      Sunt din Bucuresti dar am gradina la Campina pe care am infiintat-o acum 6 ani
      seminte de revent (rubarber), bob (fava), salata lolorosa,
      radacina de macris, tarhon, salvie oficinalis
      seminte de flori : craite, carciumarese,garoafe turcesti, aster( ochiul boului) balsamina, caldaruse – multe culori( planta perena), roinita.
      Multe sunt culese din gradina mea, cateva, ramase in plicurile originale ne-expirate
      Astept un raspuns email: gheorghe.tudor@gmail.com

Lasă un răspuns

