De Sân’Pătru în grădina mea (1)

Au revenit, în masă, buburuzele…din păcate mărarului şi limbii mielului nu le prea place în grădina mea…

2013.06.29 Au venit buburuzeleIată încă o buburuză, pe fructul murului:

2013.06.29 Alta buburuzaAu sosit întăriri – viespii prădători:

2013.06.29 Viespe benefic

Aici pe ofloare de Facelia…

2013.06.29 Facelia si viespe beneficDin păcate plantelor însoţitoare le merge prost. Mărarul răsare, dar nu se dezvoltă cum ar trebui şi piere. Limba mielului este, de asemenea, puţin rezistentă. Majoritatea plantelor acestei specii au murit, câteva se chinuie să supravieţuiască:

2013.06.29 Limba mieluluiCrăiţele au scăpat, spre deosebire de anul trecut, de melci. O bună parte dintre ele au înflorit:

2013.06.29 CraiteBusuiocului pare să-i meargă bine. Atât celui verde…2013.06.29 BusuiocCât şi celui mov:

2013.06.29 Busuioc movVetricea de lângă puietul de cais,

2013.06.29 Puiet cais si vetriceSe pregăteşte să înflorească

2013.06.29 Inflorire VetriceIar florile cepelor atrag albinuţe:

2013.06.29 Floare Ceapa si albinaDupă evaporarea bobiţelor de rouă, alte insecte benefice vor poposi şi pe inflorescenţele de coada şoricelului decorativă:

2013.06.29 Inflorescenta coada soricelului decorativa(urmează şi alte imagini luate în dimineaţa de Sân’Pătru în grădina mea de la oraş)

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Economie, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Timişoara și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la De Sân’Pătru în grădina mea (1)

  1. s'anda spune:

    E buna vetricea langa cais???Un coriandru?….

    • nelucraciun spune:

      Eu cred ca e buna. Am mai plantat in zmeura si langa piersic. Piersicul meu arata mai bine decat al vecinului, care nu are vetrice. Caisul este si el OK. Deocamdata. Incerc sa aplic ce citesc. Sper sa nu-mi invadeze gradina. Anul asta a aparut, cine stie de unde, o ambrozie cu frunza ca pelinul, deocamdata nu am scos-o, astept sa infloreasca, e amara ca pelinul, nu am gasit inca nimic scris despre ea in relatie cu gradina organica, atata tot ca e f. invaziva si ca are un potential alergen urias.
      De coriandru inca nu m-am ocupat practic, dar am citit. Este o umbeliferă, face flori, precum mararul, morcovii, patrunjelul, pastranacul in anul 2, atrage insecte benefice precum viespii paraziţi care-si depun ouale in larve si in afide, precum si sirfide (hoverflies) insecte a căror adulţi se hrănesc cu nectar, iar larvele cu afide.

  2. Tiberius spune:

    Sunt tot mai uimit de cunostintele d-lui Nelu Craciun despre plante si insecte. Asta da pasiune !!

Lasă un răspuns

