Plante din flora spontană în grădina mea – Volbura

Este cunoscută şi sub denumirea de Rochiţa rândunicii. Latineşte i se spune Convolvulus arvensis.
Spre deosebire de alte plante din flora spontană pe care le-am adus voluntar în grădina mea, aceasta creşte singură acolo, dintotdeauna. Face parte din grupa plantelor medicinale. Eu nu îi găsesc nici o utilitate, în afară de frumuseţea florilor.
Ar putea fi folosită ca mulci viu, dar se caţără pe celelalte plante, sufocându-le.
Nu reuşesc să o stârpesc. Este perenă, are rădăcini lungi, pline de muguri de creştere. În plus, se autoînsămânţează.
Este o plantă indicator. Alături de cicoare, indică un pământ dens, compact.
2013.06.30 Flori volbura
Doar smulgerea repetată şi un strat gros de mulci o pot ţine sub control. Fără control ar invada, pur şi simplu, grădinile.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Plante din flora spontană în grădina mea – Volbura

  1. s'anda spune:

    Si nu vrea nimeni niscai seminte,asa..de-un compot,de-o friptura,….. ca am rupt ,smuls,taiat cre’ ca 2 capitze in vara asta de volbura si inca mai am.Chiar imi propuneam ca intr-o viatza urmatoare sa seman in gradi’ doar buruian sa vad daca nu cumva are sa rasara plante comestibile si legume frumoase ,…ase’ in ciuda me’..fara prea multa munca. Da’ ma mangaie totusi gandu’ ca asta inseamna ca am un sol bun, gras, cu minerale de trag ase buruienile la el..Daca m-as lua dupa lungimea radacinilor as putea crede ca se trag si ele de la chinezi,thailandezi,..sau alte natii galbene de ciuda pe natia romana..Asta ni-i soarta:- de buru’ si de politica nu scapam!!!Ozi buna.

  2. nelucraciun spune:

    Multumesc pentru comentariu. Nu cred ca vrea nimeni seminte. Si totusi, e considerata planta medicinala.
    Ca, daca ar fi sa ne luam dupa comestibilitate sau dupa caracterul de planta medicinala, mai toate buruienile din gradina sunt utile: verdze (verzisoare, spanac salbatic), iarba grasa, macrisorul, stirul, cicoarea, laptucul, papadia, urzica, etc., etc. …chiar si melcii sunt comestibili…mai ramane sa gasim, pe la asiatici, oarece retete cu viermi si gandaci…si iata cum, fara sa miscam un deget, ajungem la culmea permaculturii: papa din belsug, muncind cat mai putin…

  3. s'anda spune:

    Sar’na,sar’na…sincer si cu o mana pe inimuca me’, prefer shoricu’,cartofii,si alte minuni cu care sa-mi tin zilele ,crescute de manuta mea.Darrrr cand voi fi chinez poate ca ma voi delecta si cu aceste bunatati straine noua[familiei mele],…ca daca doctorii recomanda miscarea, ca-i gratuita…Insa cateodata imi ies din ciorapi vazand cu cata usurinta ies balariile si cat de greu se cresc legumele.Poate noi le zicem legume si cand colo…e tocma’ invers

Lasă un răspuns

