Flori de munte

Nu ştiu cum se numesc aceste flori. Le-am fotografiat în mai 2013 la Gărâna (Wolfsberg), la 1000 de metri peste nivelul mării, în munţii Banatului.
Oare poate cineva să le identifice?
2013.05.26 Flori de munte2

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Flori de munte

  1. SB spune:

    Seamana cu Limba mielului, insa staminele si pistilul sunt mai lungi si culoarea florii e mai intensa. S-ar putea sa fie din aceeasi familie- boraginacee, ca are 5 petale, culoarea albastra, firisoare pe boboci. Pacat ca nu ati fotografiat si frunzele sau planta in intregime, ar fi fost indicii in plus. Ma bucur ca ati gasit pelin alb si l-ati inmultit.

  2. nelucraciun spune:

    Nu, nu e limba mielului, din astea am pus multe in gradina, dar nu au rezistat să mă scape de viermele moliei, care-mi hăcuia roşiile. Noroc că nu a fost nevoie, anu ăsta. Oricum am avut busuioc(verde si mov), cimbru, crăiţe la greu şi chiar gălbenele. Dar gândacii puturoşi dau târcoale şi acum. Iar salata, nici nu rasare bine, ca o papa baby-limacşii. Dar le vin eu de hac. Modificarea tehnologiei de cultivare a salatei, adoptare de plante care nu le plac acestora şi exterminare. Pentru limacşi am cumpărat, la ofertă, două capcane extraordinare. Nu le-am încercat decât atunci când mi-a ajuns cuţitul la os. Am vrut să mai cumpăr vreo zece, dar s-au gătat!
    Voi căuta în arhivă, poate voi găsi şi un cadru general al plantei cu pricina!

  3. Este vorba despre Geranium phaeum – andrişea, de-dânsele, pălăria-cucului, pliscariţă, pliscul-cucoarei, priboi, solovârf, sovârf (http://www.muntesiflori.ro/geraniacee/)

Lasă un răspuns

