Afinul şi merişorul

Afinul autohton (Vaccinium myrtillus) şi merişorul (Vaccinium vitis idaea) sunt doi sub-arbuşti care cresc la munte. Afinul de cultură cuprinde mai multe specii din secţiunea Cyanococcus şi provine de pe continentul american. Acesta poate fi cultivat şi la câmpie.
Am încercat, în mai mulţi ani, să promovez afinul de munte şi merişorul în grădina mea de la oraş. Se pare că anul trecut am obţinut unele rezultate încurajatoare, mai ales în privinţa afinului. O fotografie poate fi văzută aici.
Anul acesta, la sfârşit de aprilie am urcat, din nou, la peste 1000 de metri altitudine. Am fotografiat afini înfloriţi şi merişori în mediul lor natural. Câteva imagini vă arăt în cele ce urmează:

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Afinul şi merişorul

  1. SB spune:

    Unde ati pozat afinul si merisorul salbatic?

  2. Carmen spune:

    Afinul din grădina ta de la oraş s-a prins şi-i merge foarte bine. După cât timp face fructe?
    (Eu am încercat să prind un afin cumpărat, dar nu ştiu ce nu i-a plăcut, că s-a uscat. La fel un coacăz – am luat doi: unul s-a prins, iar altul, în mod inexplicabil, nu).

    • nelucraciun spune:

      Din pacate nu stiu…a avut cateva flori, dar nu vad fructe. Nici nu stiu daca va fructifica vreodata. deocamdata testez. Am mai multe plante aduse de la munte si transplantate cu 1000 m mai jos care sunt bine-mersi. Insa altele, precum cimbrisorul de munte, desi a mers bine in primele luni, chiar a inflorit, anul urmator nu a mai rasarit. Afinul cumparat este alta specie, diferita de afinul de munte european, provenind de pe continentul nord-american. Totusi, este din aceeasi familie de plante si traieste in sol acid. Daca nu a avut la indemana sol acid, era normal sa nu se prinda.
      Experienta mea de gradinar, atata cata este, imi spune ca solul este (aproape) totul pe calea succesului in cultivarea oricaror plante. Bolile si daunatorii vin din cauza unui sol saracit, mort sau neadecvat speciei.
      Nu este suficient un sol bogat in nutrienti, daca acestia nu sunt ceea ce trebuie speciei si daca solul este mort sau lesinat. Un sol plin de ingrasaminte de sinteza este un sol mort…

Lasă un răspuns

