Cel mai gustos smoothie

Iata-mă în postura inedită de experimentator într-ale artei culinare.
Încă de la sfârşitul iernii am experimentat diverse compoziţii de smoothie. Unele au fost de-a dreptul respingătoare, dar am găsit o formulă pe care, cu unele variaţii, am folosit-o până de curând:
– vârfuri de urzici
– frunze de sfeclă roşie (de sub tunel), mai apoi câte o frunză de mangold cu tot cu peţiol, sau un peţiol de rubarbă curăţat de înveliş, sau 10-20 frunze de măcriş
– vreo cinci frunzuliţe de salvie
– un măr sau/şi o banană, ocazional kiwi sau ananas.2014_05_11 CapsuniIeri am trecut să-mi văd grădina de la ţară, după perioada ploioasă şi răcoroasă care a durat mai mult de o săptămână. Se prezintă destul de bine, cu excepţia unor zone îmburuienate cu pălămidă şi a cca 10-20% din răsadurile de roşii care au fost, pur şi simplu, retezate de cineva. În schimb roşile semănate direct în grădină, cele care au răsărit, sunt neatinse. Am şi multe roşii răsărite spontan – mă gândesc să transplantez unele dintre acestea în locul celor dispărute.

Dar bucuria mare a fost că am putut recolta şi alte plante decât spanac, ridichi şi mărar: salată Australische Gele (frunze galbene) şi Iceberg, andive şi, prin rărire, sfeclă roşie şi baby-morcovi.
Ajuns acasă am făcut un smoothie integral din producţie proprie (merele şi celelalte fructe le cumpăram):
– 12-15 căpşuni mari
– 15 rădăcini de baby-morcovi spălate bine-bine
– frunzele cu tot cu peţiol de la 3 plante de sfeclă roşie
– sâmburii de la 5-6 nuci
Am pus mai întâi, în blender, căpşunii, apoi frunzele de sfeclă rupte bucăţi şi morcovii tăiaţi bucăţi, iar peste astea am aşezat sâmburii de nucă. Nu am folosit nici un lichid adăugat suplimentar (fructele şi frunzele erau, totuşi, ude, pentru că le-am spălat bine înainte de tocare). A rezultat o spumă-pastă foarte fină, dulce-acrişoară, din care răzbătea, discret, gustul de nucă.
A fost cel mai gustos smoothie din câte am experimentat până acum. Abia aştept weekend-ul, să mai răresc nişte morcovi!

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Fotografie, Grădină, Natură și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cel mai gustos smoothie

  1. Gabriela spune:

    Fata mea incepuse intr-un timp sa-si prepare diferite combinatii de fructe. II voi propune reteta si voi incerca ceva si cu coacaze (cand se vor coace) pentru ca vom avea productie mare. Anul trecut nu mai stiam ce sa facem cu ele.

  2. Elisa spune:

    Eu fac cu lapte asa: mure sau zmeura sau afine din congelator (pana mai sunt) + o banana + 2 ligurite de miere de salcam + o cana de lapte cald (ca fructele congelate…dau prea rece bautura) si la blender cateva secunde. Culmea este ca, daca mamanc fructe separat si beau lapte nu e bine, asa e perfect. Nu stiu explicatia.Acum am si eu mai multe capsune coapte si voi face cu capsune
    Nu am sfecla rosie in gradina ca atunci cand am avut mi-a mancat-o catelu’pamantului😦 Si morcovi mananca dar toamna.
    Toate bune prin gradina si prin bucatarie! 🙂

    • nelucraciun spune:

      Multumesc!
      Niciodata nu am folosit fructe de la congelator si nici lapte. Filosofia mea in privinta smoothie impune vegetale si numai vegetale, proaspete, necongelate si netratate termic. Fara lapte si fara alte zaharuri decat cele continute in fructe. Iar fructele sunt doar asa, sa mai dreaga gustul verdeturilor. Pana de sf. Gheorghe, principalul ingredient au fost urzicile. Drese, in principal, cu cate un mar.

Lasă un răspuns

