Vederi din grădina urbană la sfârşit de iulie

Mie îmi plac mai mult fotografiile de aproape, close-up, au un mesaj mai direct, mai clar. Am facut, in 27 şi 30 iulie mai multe fotografii generale în grădina urbană, devenită o mini-junglă prin vegetaţia luxuriantă care o populează.
Iată, pe rând:
Colt de gradina1_07_30
Lofant, gălbenele, ardei, urzici, dovlecel, tomate roşii, salată în floare…
Colt de gradina19_07_27
Tomate roşii, diverse solanacee, ardei Jalapeno, ceapă de Egipt, usturoi Rocambole…
Colt de gradina20_07_27
Minutina, andiva, fasole urcătoare, usturoi Rocambole, Varză anul 2, gălbenele, tomate roşii
Colt de gradina3_07_30
În prim plan tomate irlandeze, gălbenele…
Colt de gradina4_07_30
În principal limba mielului ca plantă însoţitoare…
Colt de gradina5_07_27
Rămăşiţe (paie) de la cereale, morcov sălbatic ca plantă însoţitoare şi ca regenerator sol…
Colt de gradina8_07_27
O gulie, tufe de tomate sălbatice…
Colt de gradina16_07_27
Piramidă fasoliţă…
Colt de gradina6_07_27
Tomatilo verde, busuioc, ceapă de Egipt, ardei de Cayenne…
Colt de gradina18_07_27
Porumb, fasole căţărătoare pentru boabe…
Colt de gradina2_07_30
Dovlecel, cicoare cultivată, limba mielului…
Colt de gradina17_07_27
Ardei Tabasco…
Nuc_07_27
Nucul e la stradă, dar are şi ramuri deasupra unui colţ de grădină…
Colt de gradina11_07_27
Păr. În spate partea administrativă cu baraca pentru scule şi altele, o grămadă de lemne şi compostiera care nu prea se vede…
Colt de gradina9_07_27
Un prun în care se urcă o tidvă (trăgulă)…
Colt de gradina12_07_27
Colţul cu gutuiul japonez şi lobodă…
Colt de gradina7_07_27
O parcelă cu căpşuni…
Colt de gradina14_07_27
Zmeuriş, am cam o sută de tufe…
Colt de gradina10_07_27
Frăguţele invadatoare…
Colt de gradina15_07_27
Tufa de goji…
Colt de gradina13_07_27
Şi nişte struguri care devin alb-gălbui când se coc. Nu ştiu ce soi sunt. Nu trebuie stropiţi.
Şi mai sunt destule altele în grădina mea de la oraş. Poate pe altădată…

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Economie, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Timişoara, Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Vederi din grădina urbană la sfârşit de iulie

  1. pentru o clipa am fost in gradina la bunicii mei ..lipseste doar rubarba si tufele de agrise ..
    ei s-au dus intralta lume si odata cu ei si gradina copilariei mele ..
    multumesc

  2. Ana Maria spune:

    Mai bine de jumatate din denumirile plantelor insirate de dumneavoastra imi sunt total necunoscute. Ca sa nu mai vorbesc de plante…
    Morcov salbatic… Planta insotitoare? Daca florile acelea albe ca niste palarii sunt de la acesti morcovi, sa inteleg ca-s bune de ceva? Pentru ca am si eu in gradina puzderie de asa ceva… Dar oare toate „palariile albe” sunt aceeasi planta?

    • nelucraciun spune:

      Atentie! Exista o planta foarte periculoasa care seamana cu morcovul salbatic. Se numeste cucuta…Cucuta e mai mare, mult mai mare, e f. otravitoare…Morcovul salbatic prezinta un punct rosu in centrul umbrelei. Mai sunt si alte deosebiri.
      Morcovul salbatic e bun pentru ca atrage insecte polenizatoare si pentru ca isi infige adanc in sol sistemul radicular, aducand la suprafata minerale utile. Desi radacina sa este comestibila (morcovul cultivat provine din cel salbatic), frunzele prezinta un nivel de toxicitate care poate produce dermatite.
      De asemenea, fiind o planta bianuala, dupa putrezirea radacinilor raman canale in sol, deci are si un efect de afanare.
      Se pare ca stimuleaza productia de tomate rosii si ajuta la cresterea salatei.

  3. Ana Maria spune:

    Eram sigura ca nu-s asa de norocoasa incat sa am si o „buruiana” folositoare. Sigur am cucuta. N-am vazut niciun punct rosu…

  4. Dani spune:

    Bine ca stiu, sa las morcovii salbatici sa rasara in gradina, ca sunt o puzderie in jur si vantul aduce seminte mereu. Luxurianta si variata e gradina de la oras 🙂 Ce bine arata capsunii si fragutele ! Bravo ! Ai o gradina minunata !

  5. myky spune:

    Seamana foarrte tare cu gradinile crescute pe criteriul permaculturii.
    Imi place!

    • nelucraciun spune:

      Multumesc pentru apreciere. Chiar ma straduiesc sa adopt cat pot din metodele de gradinarit organic, nu numai permaculturiste. Din pacate solul din gradina urbana este foarte sarac, pamant de umplutura provenind din sapaturi, apoi utilizat vreo 30 de ani cu aport minim de substanta organica. De vreo doi ani practic imbunatatirea solului prin compost, mulcire si, de asta iarna, BRF. In acest stadiu, cum e normal, „beneficez” de multi daunatori, dar apar, din fericire, incet si sigur, pradatorii acestora: am vazut doua calugarite (sau una singura de doua ori); am vazut niste pasarele cum nu am mai pomenit in aceasta gradina: ceva intre vrabii si pitigoi.

  6. Elisa spune:

    Eu as poza gradina mea cu o drona, dar n-am 😦
    Foarte fain, foarte verde, pare ca putine, din ce se vede, sunt de mancare, dar, nah…asa pare, doar 🙂 fiindca nu ai pozat roadele ci mai mult insotitorii care au rostul lor.
    Tre’sa fac si eu o incursiune prin gradina, oricum, la stilul „jungla” te bat, cel putin in curte unde am zmeuris, pomi, vie si pana si trandafirii s-au facut de 2 metri anul asta. Ploile, ele sunt divinele” 🙂
    Pasarele din alea am si eu si fac intr-un fel special. Si multe, foarte multe buburuze am avut toata vara, acum, dupa ploi, nu am mai vazut😦 s-or fi ascuns.

  7. cristina spune:

    este superba gradina. dat fiind ca ai pamant prost si eu stiu foarte bine ce inseamna asta, nu pot decat sa spun ca e perfecta recolta, mult peste asteptarile pe care le-as avea eu de la gradina mea.
    poate o sa ii faci cicoarei cultivate o poza macro, sa o vad si eu mai bine …

    • nelucraciun spune:

      Multumesc pentru comentariu si apreciere. Cicoarea cultivata este de fapt andiva, care este o cicoare domesticita. Sunt acolo, in fotografii, niste tufe mari ca cele de salata, cand face seminte. Numai ca au flori albastre, ca cele de cicoare salbatica.
      Sunt mai multe soiuri de andive, unele ca si salata verde obisnuita, altele crete, altele care leaga capatani, ca varza, unele sunt verzi, altele rosii. Am o singura planta de andiva relativ tanara, celelalte doua (au fost trei) sunt tufe inalte de cca. 1 m.

  8. Miruna Vlad spune:

    Frumoase imagini, bogată grădină! Felicitări grădinarului!

Lasă un răspuns

