Se coc smochinele

De ani buni nu au mai fost atâtea fructe în tufa smochinului. Iarna trecută am protejat câţiva lăstari, cu cartoane şi cu un sac uriaş de polietilenă, vreo doi-trei i-am lăsat neprotejaţi, restul i-am tăiat. Au înfrunzit nu numai cei protejaţi, ci şi ceilalţi. Toată iarna, cea mai mică temperatură a fost, în două dimineţi, minus opt grade Celsius. Au şi fructficat, primăvara, devreme, nu prea abundent şi, din păcate, smochinele acelea s-au resorbit, pur şi simplu.
Peste vară tufa s-a refăcut, mai bogată decât anul trecut şi s-a umplut de fructe. De vreo zece zile culeg una-două smochine zilnic, iar marţi am adunat două mâini de fructe:
smochine 2014_09_09
Sunt din ce în ce mai optimist că cele mai multe dintre fructe, dacă nu toate, vor ajunge să se coacă. De ani buni, mai precis din 2008, nu am mai avut o recoltă satisfăcătoare de smochine. Atunci soţia mea a făcut foarte multe borcane cu dulceaţă, de ne-au ajuns doi-trei ani. În imagine doar o mică parte din recolta acelui an:
Digital Camera

Nu vă e poftă?

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Timişoara și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Se coc smochinele

  1. Miruna Vlad spune:

    🙂 Poftă ne e dar… sunt cam departe!
    Minunate culori!

  2. La mine inca nu s-au copt, nu stiu daca mai apuca. Poate daca ma ajuta vremea.

    • nelucraciun spune:

      Nici la mine nu s-au copt, decat o mica parte. Insa, pana ce smochinul nu-si pierde frunzele, ceea ce se intampla dupa prima bruma, fructele se vor tot coace. Din fericire, crengile sunt pline. Anu’ trecut prima bruma a fost la inceput de octombrie. Anu’ asta speram sa fie mult mai tarziu, la sfarsit de octombrie – inceput de noiembrie, cum e cam normal…cel putin in zona mea.

  3. Gabriela spune:

    Am avut trei smochini si au fost ani in care au fost plini de smochine. Acum doi ani i-am mutat in alta zona din gradina si am constatat ca au niste radacini uriase, imposibil de dizlocat in totalitate. Anul acesta am constatat ca dintr-o astfel de ramasita s-a ridicat falnic un smochin tanar.
    Cand am astfel de semnale, de obicei nu ma opun naturii; cred ca il voi lasa locului.
    Dulceata de smochine este o delicatesa greu de egalat, dar si din cele verzi eu fac o dulceata pe care o folosesc la prajituri (in loc de rahat si fructe uscate).

  4. nelucraciun spune:

    Ne-am bucura sa aflam retetele…

Lasă un răspuns

