Grădina urbană la sfârşit de octombrie (1)

Fotografiile le-am făcut duminică, 26 octombrie 2014. Deşi, între timp, am avut o dimineaţă cu temperatură negativă şi brumă, plantele, chiar şi ardeiul de toate soiurile şi cele câteva beţe de roşii scăpate de mană, au rezistat. Aşa încât nici astăzi situaţia nu se prezintă diferit.
Mai întâi fructe. Smochinul:
smochin
Dar şi smochine:
smochine
Gutui:
gutui
Chiar şi 3 gutui japoneze pe care le-am cules din tufiş:
gutui japoneze
Zmeuriş:
zmeuris
Dar şi boabe de zmeură:
zmeura
Şcoala de nuci. Acum doi sau trei ani am semănat nucile. Sunt un soi cu coaja foarte slabă. După ce îşi vor pierde frunzele îi voi muta în livada de la ţară:
scoala de nuci
Avem şi câţiva muri:
Mur
Iată şi viţa japoneză, în frumoase nuanţe de toamnă:
vita japoneza
Mai am multe imagini: legume, ierburi, verdeţuri de iarnă şi plante atacate de melci, inclusiv rezultatul luptei cu aceştia. Pe curând!

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Natură și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Grădina urbană la sfârşit de octombrie (1)

  1. Dani spune:

    Ce multe smochine mai sunt pe crengi ! Daca nu reusesc sa se parguiasca, le poti face dulceata 🙂 Frumoase imagini, gradina e plina de viata.

    • nelucraciun spune:

      Cum seface dulceata din smochine verzi?

      • Gabriela spune:

        Buna dimineata! Eu o fac asemanator cu cea de caise sau prune verzi (Jurcovan), fara sa intep fructele. O folosesc la prajituri, in loc de alte fructe confiate pentru ca dau gust foarte bun.
        Frumoasa gradina de toamna! Imi place ca inca mai este zmeura. Mi-as dori si eu zmeura asa tarziu in toamna in gradina, dar cred ca soiul este diferit.

      • nelucraciun spune:

        Sunt doua sau trei soiuri, la nimereala, in gradina mea. Dar cele mai multe sunt, cred eu, plante de zmeura salbatica. Caut sa-i ofer cat mai multa materie organica, in special tocatura de crengi, pentru a reconstitui, cat de cat, solul de la liziera padurii, unde este habitatul natural al acestor plante. Constat, an dupa an, o vigoare tot mai mare a noilor ramuri (la zmeura tulpinile sunt subterane, la suprafata sunt doar ramuri!). In plus, am imprastiat, pe randuri, cand am avut, cantitati importante de zat de cafea. Fiecare tufa o limitez la 3-5 ramuri noi, celelalte le suprim. Nu indepartez varfurile ramurilor – zmeura fructifica mai ales pe varfuri.
        Apoi sa nu credeti ca toamna am cine stie ce recolta. Doar cca. 10% dintre plante rodesc, iar rodul acestora este mult mai mic decat la sfarsitul primaverii.

Lasă un răspuns

