Grădina urbană la sfârşit de octombrie (3)

După fructe şi solanacee, a venit rândul verdeţurilor şi ierburilor care vor face parte din grădina mea de iarnă.
Mai întâi câteva ierburi. Rozmarinul este peren, însă nu în clima noastră. Îl voi lăsa, totuşi, la locul lui, peste iarnă:
rozmarin Şovârvul, un oregano autohton, peren, rămâne, de asemenea, în grădina de iarnă:
sovarv (oreganum vulgare) Salvia cea plăcut mirositoare supravieţuieşte, de obicei, iernilor:
salvie Pătrunjelul creţ se va regăsi sub un tunel din polietilenă:
patrunjel cret Dintre verdeţurile care rezistă bine iarna menţionez, în primul rând, măcrişul:
macris Cresonul de iarnă va încerca să traverseze prima iarnă în grădina mea:
creson de iarna Minutina ne oferă salate excelente. Îi tai frunzele şi ele cresc la loc. Imaginea este luată la scurt timp după ce am mâncat salata:
minutina O altă plantă pe care încerc să o păstrez în grădina de iarnă este mizuna:
mizuna Păpădia autohtonă se numără printre verdeţurile care rezistă iarna:
papadia-leguma de iarna Şi salata noastră cea de toate zilele poate traversa, liniştit, iarna:
salata verde Frunze de sfeclă roşie am avut, sub tunel, toată iarna:
sfecla rosie O altă plantă care, cu o protecţie minimă, traversează iarna, dar ale cărei inflorescenţe comestibile pot fi consumate doar primăvara, târziu, este anghinarea:
anghinare Ceapa de Egipt, usturoiul Rocambole, usturoiul sălbatic şi încă altele, sper să vi le prezint prin decembrie-ianuarie.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Grădina urbană la sfârşit de octombrie (3)

  1. Dani spune:

    Verde de toate nuantele 🙂 Si ce bune sunt frunzele proaspete cand lipsesc legumele de vara.

  2. vasile spune:

    Buna dimineata. Cu putina protectie rezista si rozmarinul peste iarna si in spexial tufele lemnificate. Foarte frumoasa si bogata gradina de iarna, veti avea parte de o gramada de salate proaspete. O duminica linistita va doresc.

    • nelucraciun spune:

      Multumesc, la fel. Am vazut si eu rozmarin care a traversat iarna trecuta, fara protectie, insa in conditiile unei ierni usoare (cu exceptia a doua dimineti cu -8 grd. C, cele mai scazute temperaturi au fost -5 grd. C). Conditii bune sunt si cand sunt +20 grd. C, dar plantele sunt acoperite de un strat generos de zapada.
      Sper si eu sa am parte de roade ale gradinii de iarna.

  3. Gabriela spune:

    Nu indraznesc sa las rozmarinul afara. Am remarcat niste verdeturi pe care nu le stiam si as vrea sa le incerc. Mi se pare interesanta „minutina”, dar nu am mai auzit de ea si nu stiu unde sa o gasessc.

  4. nelucraciun spune:

    Despre rozmarin am raspuns mai sus. Minutina am doar doua tufe, care acum sunt pe cale de regenerare. Frunzele pe care le-am taiat au furnizat o salata f. delicioasa, impreuna cu usturoi verde, sare, otet de mere si doua-trei frunze de macris. Macris caut sa nu folosesc prea mult din cauza continutului mare de oxalati. Minutina este din familia patlaginei. Una dintre plante a facut seminte foarte asemanatoare cu cele de patlagina, din pacate le-am taiat, din greseala, cand am taiat frunzele. Le-am pus la uscat si urmeaza sa fac un test de germinare. Daca nu, la anu. Eu am avut samanta din Germania, de la fiica mea cea mare, Alexandra.

  5. SB spune:

    Care e denumirea stiintifica a minutinei? Eu am rozmarin de mai multi ani in gradina neprotejat si nu a patit nimic. Mai demult mi-a murit o tufa destul de mare, dar nu iarna ci daca imi duc bine aminte, la inceputul verii, si nu mi-am dat seama de ce. De siguranta insa mai plantez in fiecare an doua trei fire , nu se prind toate, dar macar una am in fiecare an in plus.

Lasă un răspuns

