În grădina de la ţară, 6 decembrie 2014

Am încheiat astăzi recoltarea legumelor din grădina de la ţară, aşa că aştept momentul prielnic pentru arătura de iarnă.
În paralel am amenajat, pe o porţiune din livadă, cu copaci tineri şi rari, o mică grădină de iarnă.
Am luat cu telefonul câteva imagini şi mă grăbesc să le împărtăşesc celorlalţi grădinari care se vor nimeri pe aici. Mai întâi cereale, anul doi, din seminţe primite în 2013 de la Banca de gene din Suceava.
Grâul a răsărit frumos şi a înfrăţit mulţumitor:
grauDar mai frumos a răsărit şi a înfrăţit alacul, un grâu primitiv, puţin pretenţios, cultivat mai ales la munte. Din cele 50 de seminţe primite anul trecut am obţinut cea mai mare producţie (am mai semănat, în toamna 2013, grâu şi secară, iar în primăvara 2014 ovăz).
allacCred că se vede şi în fotografii diferenţa dintre grâu şi alac.
Am plantat şi usturoi de toamnă, două soiuri, bulbi deja răsăriţi în grădina de la oraş. Din păcate plantele nu arată prea bine şi nu le-am mai fotografiat.
În schimb salata verde, da, salata, arată nesperat de bine:
salataCeapa Hagima a răsărit greu dar sper să recoltez ceapă verde peste iarnă:
ceapa HagimaAm semănat şi un rând de ridichi, fără prea mari speranţe, dar astăzi, la micul dejun, am avut primele roade:
ridichiDupă cum v-am spus ceva mai înainte pe blog, am primit, astă vară, nişte boabe de mazăre care se seamănă toamna. Deşi le-am semănat, conform indicaţiilor donatorului, în prima parte a lunii noiembrie, abia acum răsar, destul de anemic:
rasare mazareaÎn aceeaşi zi am semănat şi un rând de bob, experimental, însă acesta nu dă semne de răsărire. Am, totuşi, în grădina de la oraş, o plantă de bob răsărită spontan şi sunt curios care-i va fi evoluţia peste iarnă.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Economie, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la În grădina de la ţară, 6 decembrie 2014

  1. myky spune:

    Alac, asta e tare interesant, cred ca e o munca de sisif cu recoltarea.
    Recolte cat mai bogate!

  2. nekhbet spune:

    Bobul inca rezista la noi in gradina, tot de curiozitate am lasat 3 fire (stam langa Fagaras).

    • nelucraciun spune:

      Unii recomanda bobul pentru gradina de iarna. Acuma, sunt convins, depinde si de vreme, de temperaturi, zapada, etc. Acum 2 ani, cand a fost o iarna grea, cu temperaturi sub -20 grd., am avut, in tunele sau chiar neprotejate, multe plante care au rezistat, insa in conditiile unui strat de zapada consistent si persistent.
      Si iarna trecuta a fost bine in tunel si in minisolar, n-a fost zapada, insa minima iernii a fost de – 8 grade, in doua dimineti.

  3. Vcuicsor spune:

    Buna dimineata. Se pare ca pasionatii de gradinarit n-au liniste nici in sezonul rece. Va apreciez pentru tot ceea ce faceti in gradina si nu numai si va admir pasiunea si perseverenta.
    Am o curiozitate, dupa cultura cerealelor starea de imburuienare a terenului a scazut?
    O zi minunata plina de inspiratie si spor in tot ce faceti.

  4. nelucraciun spune:

    Anul trecut am semanat cerealele paioase in grupe de cate 10seminte, astfel incat sa le pot acoperi cu un PET decupat, ca protectie contra limacsilor. Astora le place teribil coltul proastat iesit al semintelor germinate. Am avut doar cate 50 de seminte de la SvGB, asa ca nu am putut verifica aspectul distrugerii buruienilor. Insa am citit ca alacul curata de buruieni terenul pe care a fost cultivat. Si se poate sa fie asa, planta infrateste abundent. In plus este si putin pretentioasa.

  5. vasile spune:

    Multumesc,va intrebam pentru ca eu cu putina secara am reusit sa scap de pir pe o portiune si voiam sa vad daca cerealele contribuie la eliminarea buruienilor( bine a unor buruieni ca au si ele prietenii lor – vezi macul din grau)
    O dupa amiaza linistita.

  6. vasile spune:

    Sarbatori fericite. Noul An sa va aduca in dar sanatate, vise implinite, bucurii , liniste si armonie sufleteasca, frumusete si belsug in gradina. LA MULTI ANI!

Lasă un răspuns

