Un musafir nepoftit

Tomatele din gradina mea de la țară se prezintă excelent. Din pacate nu am imagini de săptămâna asta…Ieri le-am aplicat o udare buna, in ideea caniculei care, se avertizează, va dura toată săptămâna viitoare. Seara le-am stropit cu decoct de coada calului, după ce săptămâna trecută le-am dat ulei de neem emulsionabil, insecticid, fungicid si ingrasamant foliar (organic, bio) totodata.
Un plan general al gradinii, cu o săptămână în urmă:
plan general gradinaȘi un plan mijlociu cu stratul principal de tomate:plan mijlociu tomateUn plan apropiat, tomate albe de la Ecoruralis, inițial de la Nicolae Lalu:
tomate albeDin păcate, sâmbătă dimineață, am găsit vreo zece fructe ciugulite. Am reparat gardul, era și să mă iau de un vecin care ține păsări când, după amiază, revenind în grădină, am descoperit vinovatul: din stratul de tomate a țâșnit un…fazan! Așa ceva nu am mai pățit. Disperat, am pavoazat parii tomatelor cu stegulețe multicolore, de zici că ești în Nepal. Credeți că va ține?
Stratul cu cartofi dulci:
strat cartofi dulciAici este o singură plantă:
cartofi dulciDetaliu plantă înflorită:
cartofi dulci infloritiCeva castraveți, după recoltare:
castravetiBobițe de coriandru:
coriandruTufă de busuioc:
busuiocHreanul crește spontan:
hrean spontanFloarea soarelui bavareză, răsare spontan în grădina mea de la țară:
floarea soarelui bavarezaȘi un plan apropiat:
floarea soareluiArdei gras:
ardei grasiȘi ardei gogoșar:
ardei gogosariBame:
bameBobițe de soc:
bobite socFacelia s-a copt:
faceliaSolanum laetum, bobițe de rouă:
solanum laetumCultura de porumb-fasole cățărătoare-fasoliță:
porumb si fasole cataratoareDetaliu fasole cățărătoare, dacă va avea apă se va dezvolta:
fasole cataratoareSfeclă roșie:
sfecla rosiePatlagina uriașă:
patlagina uriasaPlăcintar tip pară:
placintar paraȘi zuchinni:
zuchiniAjunge pe astăzi. Recolte frumoase vă doresc!

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Social și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Un musafir nepoftit

  1. Maria Remenyi spune:

    Buna ziua, aveti o gradina foarte bogata. Sunt curioasa, unde ati gasit ulei de neem in Romania?

    • nelucraciun spune:

      Ulei de neem emulsionabil am din Germania – e foarte scump. In tara am luat ulei de neem obisnuit de la magazine naturiste. Acesta trebuie combinat cu sapun neutru.
      Tocmai am comandat pe internet de la Aroma shop jumatate de litru cu 65 lei + taxa postala.

  2. sanda spune:

    Cica,cand pot sa iau samanta de la facelia ca dupa poza si a me’ ii cam tot in stadiul asta ….da’-i mai trag cate o tavaleala cu furtunul,…sau s-o las in pace ca se-nsamanteaza singura???

  3. Ana Maria spune:

    Foarte frumoasa gradina de la tara!
    Asa sa fie pana-n toamna tarziu.

  4. Sorin spune:

    Fazanii sunt un fel de gaini..doar ca mai salbatice si mai frumoase…in concluzie..da..manca si tomate..mai ales in perioadele mai secetoase…eu cred ca steguletele ai vor tine la distanta…
    Spor

  5. nelucraciun spune:

    Din pacate minunea cu steguletele a tinut doar o saptamana. Totusi, ceva efect mai are…nu a mai ciugulit atatea.
    Un nou pericol se manifesta. S-au rupt cativa ciorchini verzi sub propria greutate,

Lasă un răspuns

