Primele semințe ale noului sezon

Anul 2015 nu s-a încheiat bine și au apărut primele semințe. Mai întâi două soiuri de tomate, primite gratuit de la Roșii de roșii, apoi roșiile 100% rezistente la mană, sosite tocmai din Marea Britanie:
seminte noi Pe lângă semințele de tomate, din GB am primit și semințe de spanac peren, în fapt sfeclă pentru frunze, ceva apropiat de mangold, precum și semințe de Chenopodium, fraga tătărască, ceva între spanac și căpșuni. Iar din Germania am primit două pliculețe de radiccio, cicoare roșie,  Rossa di Verona, pe care am uitat să le fotografiez.

De la Roșii de roșii primisem o ofertă gratuită pentru două soiuri de roșii, la alegere din catalogul lor. M-am decis destul de greu, în anul care s-a încheiat am cultivat prea multe soiuri și prea multe plante, astfel că nu am reușit să le îngrijesc cum ar fi trebuit. Iar pentru 2016 m-am hotărît să reduc serios atât numărul de soiuri cât și numărul de plante cultivate. Așa că m-am decis pentru Gold nudget, un soi cherry galben extratimpuriu și pentru Voyage, un soi foarte interesant, în sensul că fructele sunt formate din lobi detașabili, care pot fi consumați pe rând, fără a fi afectat restul tomatei.
Însă cel mai mult m-am bucurat pentru cele zece semințe de tomate primite din Marea Britanie, Crimson Crush, un hibrid F1, 100% rezistent la toate tulpinile de mană întâlnite în GB. Firma Suttons livra încă de anul trecut răsaduri din acest hibrid, dar numai în țara de origine. Livreaza și în acest an răsaduri grefate, în aceleași condiții, adică doar în Regatul Unit, dar a adăugat la ofertă, pentru prima dată, și semințe, un plic cu zece bucăți pentru 3,99 lire sterline + cheltuieli de transport, însă livrabile numai în țările membre ale UE.

Este adevărat că semințele sunt puține, că avem un hibrid și nu un soi, deci semințele recoltate nu se știe ce urmași vor produce – dar mă gândesc deja la o tactică: câteva semințe le voi semăna foarte devreme, pe la sfârșitul lui ianuarie, astfel încât în aprilie să am răsaduri pentru plantat în solar. Plantele astfel obținute vor produce copili, pe care îi voi pune la înrădăcinat și voi avea răsaduri care vor păstra toate caracteristicile hibridului și care vor fructifica către sfârșitul verii-începutul toamnei, adică pe vremea celei mai propice perioade pentru manifestarea infecției cu mană, când soiurile obișnuite nu rezistă. Iar una sau două plante voi încerca să le fac să traverseze iarna în ghivece, la fereastră, sau sub lumină artificială, astfel încât primăvara să pot recolta, de la acestea, copili.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Primele semințe ale noului sezon

  1. oana a spune:

    Cu greu ma abtin din a comanda noi soiuri. Si noi am avut anul trecut foarte multe, mai mult decat am putut ingriji. Insa parca tot ne mananca palmele cand vedem plante pe care nu le-am incercat.
    Mult succes in a perpetua tomata Crimson Crush! Ambitios plan pe anul asta!

  2. SB spune:

    Gold nudget am incercat si eu, insa nu am fost multumita de gust. De fapt am incercat pana acuma vreo 5-6 soiuri de cherry galbene si nu am fost multumita doar de unul, care e alb- Snow white cherry ( ma rog, e un galbui ca sa spun drept ). Anul acesta am seminte din soiul asta, si va recomand cu caldura sa-l incercati. Piata semintelor libere va fi in 23 ianuarie, tot la Liceul Waldorf, anul asta sper sa nu ratez evenimentul. V-as ruga daca veniti, daca aveti de dat seminte de minutina, mizuna, salata minerului, sau alte verdeturi de iarna. Pentru ceilalti prieteni de blog, sa stiti ca anul acesta se organizeaza in mai multe orase astfel de piete. Informatii gasiti pe grupul FB Seminte libere.

  3. nelucraciun spune:

    Am ales acest soi pentru precocitate, caracterizat de către donator ca extratimpuriu.
    Mizuna, mini Pack choi, doua soiuri de kale si muștarul brun au hibridizat. Mai am câte ceva din semințele originale, anul asta voi lasă plante de sâmânța doar câte un fel in fiecare grădina. Dacă doriți semințe hibridizare – nu iese numai ce crezi ca semeni, sper sa ajung la piața semințelor libere, dacă nu, găsim alta cale. Minutina, care e din neamul patlaginei, nu a hibridizat, deși am avut multe plante de pătlagină autohtonă răsărite spontan prin grădina.

Lasă un răspuns

