Recolta din gradinile mele – 14 si 15 mai 2016

Ieri, sâmbătă, am cules, din grădina mea de la țară, spanac, ridichi albe și roșii, două feluri de salată, ceapă Hagima, mărar, coriandru, baby-morcovi. Însă principala activitate, în pauzele ploilor, a fost cositul în livadă, cu motocoasa. S-ar impune încheierea mușuruitului cartofilor și prășit grupa-mare. De asemenea s-ar impune, din cauza condițiilor existente pentru un atac de mană, stropirea tomatelor și cartofilor cu zeamă bordeleză.
Astăzi, duminică, am cules, din grădina mea de la oraș, două castroane de căpșuni și 3/4 din mazărea de iarnă – cam jumătate de castron mare. Cealaltă pătrime din stratul cultivat cu acest soi îl păstrez pentru sămânță. De remarcat că acest strat l-am ținut, peste iarnă, sub tunel. Un mic strat, semănat în grădina mea de la țară, a rezistat doar în mică măsură atacului păsăresc. Cele cca. 20 de plante care au rămas, neprotejate, cu folie, peste iarnă, sunt înflorite și a început procesul de formare a păstăilor. Deci avantajul tunelului din folie este evident.recolta 14-15.05.2016

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Recolta din gradinile mele – 14 si 15 mai 2016

  1. Dani spune:

    Ce recolta frumoasa ! Sa le mancati pe toate sanatosi !

  2. Doina Leonte spune:

    Ceapa Hagima…este acel soi vechi, numit și ceapă înfrățită ?

    • nelucraciun spune:

      Da, aceea e.
      O folosim ca ceapa verde.
      In ladita din stg. puteti vedea un etaj cu 3 cepe de Egipt utilizabila, de asemenea ca ceapa verde.

      • Cata Lin spune:

        Unde se gaseste saminta pt acest soi de ceapa? Multumesc!

      • nelucraciun spune:

        Pentru Catalin:
        Nici ceapa Hagima, nici ceapa de egipt nu se inmultesc prin seminte ci prin bulbi (dintr-un singur bulb se obtine o tufa cu mai multi, asemanator usturoiului), respectiv bulbili, care cresc in varful unei tije, de asemenea grupati mai multi, numai ca nu cresc in pamant ci sunt aerieni. Cand bulbilii devin prea grei, tija se frange di cade la pamant, cu tot cu bulbili, care se imprastie pe sol, la oarece distanta de planta mama, dand nastere unor noi plante. Din bulbilii care nu cad pe pamant rezulta noi plantute aeriene, astfel ca putem avea plante cu 2-3-4 etaje. Am undeva, pe blog, o asemenea fotografie.

  3. vasile spune:

    Buna ziua, felicitari pentru recolta si spor la gradinarit.

Lasă un răspuns

