Început de mai în jungla mea urbană

Nu am reușit să mai public, de o bucată de vreme, nimic. Am făcut, în timp, o mulțime de fotografii, dar nu am reușit să-mi fac timp. Iată că astăzi public câteva imagini din grădina mea urbană, surprinzând doar câteva aspecte, din multitudinea celor care ar merita evidențiate. Mai întâi foarte puțin despre flori.

iris salbatic

Irisul sălbatic îl am de câțiva ani, însă e prima dată când înflorește la mine.

clematis salbatic

Despre clematisul sălbatic am mai scris pe blog. Păstrez, în continuare, două tufe care se extind spontan.

clematis

Însă lumea care trece pe stradă se oprește și îl admiră pe acesta.

mazare iarna protejata

Dar vedeta articolului este mazărea de iarnă. Cele două straturi pe care le-am semănat la început de noiembrie și pe care le-am protejat, peste iarnă, în tunele joase fac, de zile bune, păstăi.

mazare iarna protejata-detaliu

Aici, un detaliu.

mazare iarna neprotejata si bob

Straturi semănate tot în noiembrie, câteva zile mai târziu, însă care au rămas neprotejate și au răsărit abia spre sfârșitul iernii. Abia au început să înflorească. Între straturi, un rând de bob.

mazare iarna neprotejata semanata februarie

Și un experiment. Mazăre de iarnă semănată prin februarie, în strat neprotejat. A crescut frumos, dar încă nu a început să înflorească. Dar destul despre mazăre. Să vă mai arăt câte ceva:

kale

Kalele dintr-un colț al minisolarului.

rasaduri solar

Răsadurile de roșii le-am transplantat, toate, mai întâi în solar apoi, începând cu 1 mai, în grădina de la țară și în cea urbană. Ardei nu am pus decât la țară, prognoza meteo care prevede două dimineți foarte reci, miercuri și joi, m-a făcut să mă opresc, deocamdată.

stupice

Un ultim aspect din solar, unde am transplantat 12 fire de tomate, semănate pe 28 ianuarie și păstrate în casă, pe pervazul ferestrei. Două bucăți Stupice (de la Valerian), două timpurii de Țigănești (de la Valerian), două lemon (de la Constantinescu), două albe din semințe de la Ecoruralis (Lalu), două un alt soi de la Ecoruralis (Cucu), soi care, anul trecut mi-a oferit un record, tomate de peste un kilogram, roz, și două de culoare roșie, cu fructe mari, din soiul cultivat, ani de zile, de către mama mea. În imagine, cea mai evoluată dintre plantele Stupice. A ajuns la al treilea etaj floral, în timp ce primul a început să fructifice. Cealaltă plantă din acest soi este abia la etajul doi. Mai am o plantă Stupice afară, care începe, timid, să fructifice. Majoritatea celorlalte plante din solar au flori. Stupice este un vechi soi din fosta Cehoslovacie, foarte timpuriu, foarte gustos, aflat, din câte am auzit, în top 10 mondial pentru tomate (după gust). Face fructe mici, cca. 3-4 cm. diametru.

capsuni

Să ieșim, din nou, afară din solar. Căpșunii fructifică de zile bune.

leurda

Au trecut și florile leurdei. Din semințele de anul trecut au răsărit mulțime de plăntuțe noi.

morcovi

Iată și câteva plante de morcov semănate ”în mustul zăpezii”.

usturoi

Aici doar unul dintre straturile cu usturoi, plantat în toamnă. În stânga, salată A couper…

salata rustica

Si, dacă tot am vorbit de salata franțuzească A couper…, care nu face căpățână, iată și o salată rustică autohtonă, din semințe primite, în urmă cu ani de zile, de la Banca de gene din Suceava. Nici aceasta nu face căpățână.

Cum v-am spus, trebuie să mă opresc aici, deși aș mai avea multe să vă arăt. Dar timpul zboară, zboară!

Anul trecut, cu o săptămână mai devreme, vegetația era mai evoluată. Mazărea avea mai multe păstăi, tomatele Stupice erau mai mari. Văd că atunci nu m-am sfiit să pun mai multe imagini. Multe plante care nu și-au mai găsit locul în articolul de față, le puteți vedea accesând link-ul de mai sus.

Despre nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Timişoara și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Început de mai în jungla mea urbană

  1. Dani zice:

    Totul la superlativ, dar mazarea chiar ca e vedeta ! Nu are nici un sprijin din cate vad in fotografii. Minunat arata !

    • nelucraciun zice:

      Multumesc pentru apreciere. Mazarea care a fost protejata si care este cea mai evoluata, are, totuși, ceva sustinere: arcurile din fier beton pe care am intins, la vremea respectiva, folia din polietilena. Sunt doua arce la capete si inca trei interioare, la o lungime de cca. 2,5 m.

Lasă un răspuns

