Răsare leurda!

Anul trecut, Gigel, văr al soției mele și mare vânător, mi-a adus, din peregrinările sale prin munți pentru hrănirea vânatului, un PET cu câteva plante de leurdă. Le-am plantat imediat într-un loc umed, lângă gardul sudic al grădinii, acolo unde umiditatea se menține timp îndelungat. N-au prea mers, s-au ofilit repede, mi-am cam luat gândul de la ele. Azi dimineață, însă, bucurie:
leurda rasare
Ei, da! Leurda răsare! După eșecul de acum doi ani al semințelor, după posibilul eșec al cultivării rampelor americane, iată și o reușită.
O voi lăsa să se înmulțească, îl voi ruga pe Gigel să îmi mai aducă, într-un PET, alte câteva plante.Am cumpărat și câteva semințe. Sper ca, anul viitor, să pot recolta, din grădina mea, frunze de leurdă.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Răsare leurda!

  1. salata mea preferata ..cu lamiie si ulei de rapita …

  2. nelucraciun spune:

    Abia astept sa o incerc…la anu’

  3. vasile spune:

    Buna ziua si felicitari pentru reusita.
    Din seminte n-am reusit sa obtin plante de leurda, cred ca incerc in acest an sa fac rasaduri sau, daca nu , o sa rog unul din baietii de la piata care aduc leurda din padure sa-mi aduca cateva fire cu radacina sa le plantez in gradina. Este foarte sanatoasa si ajuta la detoxifierea organismului. Sa aveti o primavara minunata plina de spor si inspiratie in tot ce faceti.

  4. SB spune:

    Eu am leurda de multi ani, initial am pus cativa bulbi rataciti printre frunzele cumparate din piata. Dupa cativa ani, am observat ca pe langa frunzele mari pe care le faceau plantele batrane, au aparut si frunzulite mici. Astea sigur erau din seminte. Asa, an de an a tot crescut lotul de leurda, insa tot nu e asa de viguros ca in padure, unde formeaza adevarate covoare.

  5. Mihaela spune:

    Daa, si la mine a rasarit, tot adusa din padure, am gustat ieri un varf, nu m-am putut abtine.

  6. Gabriela spune:

    Pentru ca m-ati facut curioasa si pentru ca se pare ca am un loc perfect pentru ea in curte, in ce zona as putea gasi leurda in piata? Pe la noi nu se foloseste in bucatarie. (Noi suntem cu urzicile 😉 )

  7. Alexandra spune:

    Leurda tăiată mărunt și amestecată cu unt și sare de mare…un deliciu atât pe o felie de pâine proaspătă, aburindă, cât și pe un steak de vită… Abia aștept să vin acasă să o gustăm🙂

  8. katalin spune:

    aveti idee cam in cat timp ar trebui sa germineze semintele? la mine pt moment e linistea totala / le am pus acum vreo sapt si ceva

Lasă un răspuns

