Primele tomate coapte din acest an

Cum v-am mai arătat, tomatele mele din minisolar formaseră, de ceva vreme, gogonele. Iată că a venit și vremea primei tomate coapte:

tomate1

Fotografia am făcut-o astăzi, 23 mai 2016. Cred că nu mai avusesem niciodată atât de timpuriu tomate coapte. Mai jos aceleași roșii fotografiate din alt unghi:

tomate2

Și câteva detalii tehnice, pe scurt: Tomatele sunt din soiul Stupice, din semințe primite inițial de la Valerian. Anul trecut am recoltat primele mele semințe din acest soi și, pe la sfârșit de ianuarie, am semănat două bucăți în două pahare. Așa, experimental. Plantele s-au dezvoltat frumos în fereastră, alături de ardei și, pe la început de aprilie, le-am transplantat în minisolar. Acolo au suportat capriciile vremii din această primăvară: câteva dimineți cu temperaturi foarte apropiate de punctul de îngheț dar și câteva după-amieze cu temperaturi, în solar, apropiate de 40 grd. C. Au făcut deja trei etaje de inflorescențe, din care două au ajuns fructe și, acum două-trei zile, cele din primul etaj au dat în pârg. Astăzi, iată, prima tomată coaptă. Toate tomatele, ardeii și cartofii i-am stropit, preventiv, cu o soluție de zeamă bordeleză 1%. Dacă-mi amintesc bine, Valerian spunea că acest soi vechi cehoslovac se află în top 10 mondial al celor mai gustoase tomate.

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Foto, Fotografie, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Primele tomate coapte din acest an

  1. Dani spune:

    Am ramas in admiratie ! Atat de devreme ?

    • nelucraciun spune:

      Si eu m-am mirat. Totusi, au cam trecut 4 luni de la semanare. Conditiile in care au crescut au fost destul de vitrege. Ca urmare, nu au atins marimea standard a soiului. Ceea ce sper sa obtin de la urmatoarele.

  2. MihaelaT spune:

    Felicitari pentru reusita experientei ! Si multumesc ca ati impartasit rezultatele si actiunea in sine.
    Este pentru prima data cand aud/citesc despre acest soi.
    Succes mai departe si sa aveti recolte frumoase, sanatoase si bogate !

Lasă un răspuns

