Noutăţi pentru grădinile mele

Interesându-mă şi eu, când la unu’ când la altul, apropos de mijloacele de luptă, pe cale organică, cu epidemia de mană care ne bântuie grădinile aflu, mai întâi, că piatră vânătă se găseşte, câtă vrei, la câteva zeci de kilometri, în Sârbia. Mă pregăteam să merg în talcioc, pe la bişniţarii care vând de toate, aduse în special din Moldova, dar şi din Sârbia, ţări care nu sunt în UE şi care au o legislaţie mai permisivă (vezi şi contrabanda cu ţigări). Iată, însă, că aflu o veste îmbucurătoare: s-a dat liber la comercializarea sulfatului de cupru. Aşa să fie? Sunt îndrumat la unul din magazinele din comună. Întreb. Aveţi sulfat de cupru? Mi se răspunde afirmativ. Sunt condus la un raft, unde alături de otravă pentru şoareci sunt expuse şi câteva pungi cu piatră vânătă. Jumătate de kilogram -12,5 lei. Rezonabil. Ajunge pentru 50 de litri de soluţie 1%, alături de o cantitate similară de var stins. Fabricată în UE. Ambalată în România. Conform etichetă:

piatra vanataBirocraţia europeană înfrântă? M-ar bucura. Dar am şi alte surprize pentru grădina mea. Aduse de Alexandra, din Germania. Mai întâi un mic aspirator cu baterii reîncărcabile, pentru capturat gândaci puturoşi:

aspirator bateriiInstrumentul este dotat, la intrare, cu o valvă. Odată capturate, gângăniile nu mai pot ieşi. Iată două larve de Nezara viridula, cum se văd prin peretele semitransparent al incintei roşii:

gandaci aspiratiTot pentru combaterea gândacilor puturoşi am primit şi două flacoane de ulei de Neem. Suficient pentru 20-40 litri de preparat gata pentu stropit. Ca soluţie de ultimă instanţă. Pentru la toamnă, când, în mod sigur, vor apărea, masiv, limacşii, am primit şi un kilogram de granule moluscocide pe bază de fosfat feros:

pesticide ecoAtât pesticidul cât şi moluscocidul sunt permise pentru utilizare în grădinile organice. Personal le consider doar o soluţie temporară, până la apariţia, în grădina redevenită organică, a prădătorilor naturali ai acestor dăunători.
Mulţumesc, Alexandra!

Despre nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Acest articol a fost publicat în Banat, eco, Economie, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Noutăţi pentru grădinile mele

  1. Dani zice:

    De uleiul de neem nu stiam. O sa caut si eu in magazinele de specialitate, ca tare ma mai supara gandacii puturosi. Au inceput sa apara si la mine … Merci de pont !

    • nelucraciun zice:

      Asa am citit pe un forum frantuzesc, ca acest ulei e bun si contra lor. Pe prospectul uleiului e data o lista lunga de ganganii, incepand cu gandacii de Colorado, dar nu stiu daca sunt si gandacii puturosi pe acolo. Oricum, nu am inteles decat o parte din lista.

  2. Pingback: Zeamă bordeleză WDG sau piatră vânătă. Ce cumpărăm? | Școala de puieți

  3. cristina zice:

    sunteti tare norocos cu produsele astea, dar cel mai tare ma bucur ca ati primit moluscocidul acela. si eu am patimit rau din cauza melcilor anul acesta. ciudatenia mare este ca vecina mea, gard in gard cu mine, n-a avut nici un melc …

    • nelucraciun zice:

      Melcii se inmultesc teribil in gradinile organice aflate la inceput de drum. Acolo gasesc conditii propice, iar pradatorii vin mai tarziu, poate peste cativa ani. Pana atunci rolul pradatorului revine gradinarului. Moluscocide moderne precum acesta, sau unele bazate pe metaldehida (Agrosan-5%, Optimol 4G-4%) – acestea se descompun in apa si bioxid de carbon, sunt destul de eficiente. Apoi capcanele cu bere si culegerea manuala, la lumina lanternei, sunt metode bune de control a acestui flagel. Felii, dar si coji de castraveti, ii atrag si pot fi adunati cu usurinta. Am descris, in doua articole de pe blog, mai multe metode, dar astea sunt cele mai eficiente. Zatul de cafea ii atrage, cenusa se imprastie la prima ploaie, in plus are in compozitie prea mult calciu care, in cele mai multe din gradini, prisoseste. Poate fi util la munte, unde solul e cam acid.

Lasă un comentariu