Legume mai puţin cultivate. Arpagicul chinezesc (Garlic chives)

Arpagicul chinezesc (Allium tuberosum) este o plantă aromatică, intermediară între arpagic şi usturoi.  Are frunze plate, spre deosebire de arpagicul obişnuit care le are  tubulare. Păstrează câte ceva din aroma şi savoarea fiecăreia dintre acestea, însă nu atât de puternice.
Fotografie de kattebelletje pe Flickr

Este o plantă perenă. Se înmulţeşte prin sămânţâ sau prin despărţirea tufelor. Este recomandată replantarea la 3-5 ani, prin despărţirea tufelor. Preferă un sol acid, cel mult neutru.
Fotografie de Big Mind Zen Center pe Flickr

Se consumă numai în stare proaspătă, întrucât prin uscare îşi pierde aroma.
Fotografie de Eran Finkle pe Flickr

Fotografiile care ilustrează articolul au fost publicate de autorii lor sub licenţă Creative Commons.
Alte legume mai puţin cultivate

About nelucraciun

I'm a young spirit in an old body.
Galerie | Acest articol a fost publicat în eco, Economie, Foto, Fotografie, Grădină, Imagini, Natură, Social și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Legume mai puţin cultivate. Arpagicul chinezesc (Garlic chives)

  1. anda spune:

    Asta nu-i ceapa [ma rog] d-aia care se tunde???Nu ma prea am cu rontaitu’ la frunze…prefer ceapa, ceapa si usturoiu’ ,usturoi.Da ‘ asta nu-nseamna ca nu mananc paine prajita si data cu usturoi si slanina cu ceapa in acelasi timp.Dar am primit asta primavara niste leurda,era aproape inflorita si am plantat-o in gradi’ pe principiu -daca acu’ te-am primit ,acu te plantez….I-a mers bine ,s-a inviorat,a inflorit,apa a primit…Si apoi cu seceta ,prinsa cu alte alergaturi,s-a cam topit…Is taaaare curioasa daca-n primavara mai scoate coarne bouresti….

  2. nelucraciun spune:

    Ceapa care se tunde, propriu zisa, e arpagicul (chives), am si pentru asta un articol. Aceea are o aroma de ceapa. Asta are o aroma intre usturoi si ceapa. N-am cultivat inca, dar am cumparat cate un pliculet din fiecare, voi vedea cum va fi.

  3. Dani spune:

    Buna seara ! Am venit pe urmele tale si am gasit verde si tare m-am bucurat🙂
    Arata asa de bine arpagicul asta chinezesc, ca l-as pune in strat cu trandafirii, tot e bun usturoiul printre trandafiri, ca alunga daunatorii🙂 O sa-l am in vedere, poate gasesc seminte pe undeva. Merci !

    PS – Multumesc, de vizita !

  4. nelucraciun spune:

    Eu am luat seminte de la un magazin specializat in gradinarit din Timisoara. Arpagic obisnuit (chives) am luat asta-vara din Germania. Usturoi salbatic (de camp) am gasit un smoc in livada de la tara si l-am distribuit prin gradina de la oras. Vom vedea.

Lasă un răspuns

